Lördag

Har nu läst alla mina inlägg och kommit fram till att de tjänar ett syfte. Att minnas. Även om sanningen är att jag då i skrivande stund ville skriva för att folk skulle läsa, att vara populär och kanske lite skapande så ligger glädjen i att själv återblicka.

Ska vi lite snällt rannsaka vad som har hänt sedan sista gången jag skrev så kommer jag fram till att jag både lärt känna mig själv och ändå inte. Jag står fortfarande på en mental plats i livet då jag inte vet vad som kommer att ske och jag kommer antagligen aldrig att veta min plats. Det jag nu bestämt är att jag ska arbeta på Seco Tools fram till nästa år. Alltså år 2011 börjar jag plugga, i skrivande stund är valet Civ.Ingenjör i Maskinteknik på Chalmers eventuellt i Linköping.

Vad har då hänt. Jag har spenderat en sommar i Skåne hos Magnus och Felicia vilket är en tid av både lycka och saknad. Lyckan är att få spendera så mycket tid med den människa man tycker bäst om, saknaden var sina vänner hemma i Arboga. Jag jobbade som vikarie i Arbogas skolor och kom till insikten att jag verkligen älskar barn, det finns inga ärligare människor och deras lycka och kärlek är så genuin. Jag har nu som sagt fått jobb på Seco Tools där jag trivs relativt bra. Människorna jag jobbar med gör att dagarna flyter på samt att det känns givande att ha ett arbete där min kompetens är relevant för arbetet och jag själv kan bidra lite smått ibland.

Jag har köpt en lägenhet och ska snart flytta hemifrån. Jag är inte speciellt nervös över själva arbetet med att bo i en lägenhet, jag är mer nervös över att jag kommer känna mig ensam och instängd ifall jag inte tar mig ut och ingen kommer till mig. Livet är just nu ett mellanting eftersom magen spökar. Vilket den gjort ända sedan jag började skriva. Det är ett helvette ibland och vid vissa tillfällen har himlen vart snudd på förödande svart, jag är glad att jag tagit mig igenom dessa perioder och hoppas på att det inte blir fler.

Denna gången kommer jag annonsera att jag skriver, nu är det bara till för mig och du eventuell gäst som snubblat in här av misstag. Blir att analysera mig själv lite teraputiskt senare kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0