Är vi framme snart?

Jag är tillbaka från min påhittade resa, jag har beskådat the dark side of the moon och det var väl lagom spännande. Funderade på att avlägga visit till Mars, men efter beräkningar skulle min inventerade kost inte räcka. Men skämt å sido så läste jag om att ryssarna ska göra en test-resa till Mars. De ska plocka ihop ett gäng frivilliga och låsa in dem i en simulator, en metallåda i centrala Moskva, som ska funka som rymdraket, och sedan låta dem sitta där i 17 månader (vilket är den beräknade restiden till och från Mars). Detta ska göras för att testa hur människornas psyke påverkas av en sådan utdragen rymdexpedition. Jag sätter mina pengar på att de kommer supa sig fulla och sedan få för sig att puckla på varrandra, om jag har rätt får väl tidningarna utvisa i sinom tid. Om det är värt att lägga en miljard på att sätta några människor i en metallåda och sen studera dem i sann Big Brother anda kan ju disskuteras, själv så tycker jag att det klart är värt det! Sänd det på nationell tv så kan projektet gå med vinst, det är min syn på det hela. För att runda av så vill jag bara säga att de är grymt seriösa och jag gillade svaret reportern fick när han frågade vad de skulle göra om någon blev svårt sjuk. Högsta hönset svarade då att det fanns medicin och kunskap inuti rymdkapseln, de får inte komma ut!

När jag sitter här och skriver så känns det som att det går lite lättare, jag tror jag funnit lite inspiration. Det är nytt år vilket i princip inte betyder någonting, eller allt för den som vill tänka så. 2009 kommer inte innebära någon ny design (kunskapen och orken saknas helt), banbrytande texter eller nyårslöften. 2009 tas som det kommer och jag längtar redan efter att få uppleva det nya året och de förändringar som kommer att ske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0