Falling all around us

Idag gjorde jag något jag inte gjort på några dagar, nämligen gick utanför dörren. Jag har vart lite skeptisk till att sätta näsan utanför de solida väggarna som håller värmen på plats inuti huset men väl ute så var det riktigt trevligt. Snörade på skridskorna och lekte lite på ån med en puck och klubba, något jag inte gjort på flera månader och gud va roligt det är. Vackert var det också i det vita landskapet se solen gå ner över de frusta trädtopparna och blänka i den mörka isen. Tråkigt nog så påmindes jag ganska snabbt om hur risig min kondition är då man efter fem minuter fick stanna och hämta andan. Dock riktigt skönt att känna att tekniken i fötter och kropp sitter i och att man bara tappat en del av sin klubbteknik, vilken kan nämnas aldrig vart superbra. Nu när man förstått hur det står till så blir det till att ta krafttag mot konditionen, blir till att löpa mer och nu när jag får lugnare schema i skolan så har jag ju heller inga bra ursäkter för att inte träna.

Dock så är det lite i kallaste laget att vara ute och åka skridskor och då är det skönt att komma in i värmen igen. Pappa eldar på i båda brasorna i äkta kaminmannen stil och kontrasten är stor då man går från förfrysta tår till att svettas i fåtöljen i tv rummet. Något som slog mig ute på isen var att det skulle vara skoj att samla ihop ett gäng och lira lite på lek nere vid ån och grilla lite korv eller något. Synd att de flesta kompisarna är så fientligt inställda till skridskor..

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag är på!! xD Fick upp pucken i luften för första gången i år och gjorde värsta tricket! (Som jag lärde mig av malin så det kan ju inte vara såå bra xD)

2009-01-05 @ 22:26:02
URL: http://lovelydea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0