Tankar om mig

Hur tänkte jag igentligen när jag började skriva här? Jag tycker att jag borde känna mig själv tillräckligt bra för att fatta att det här med anonyma läsare inte funkar. Jag är bara sån, det man inte borde veta det ska man ha reda på. Hemligheter, överraskiningar och mysterier, alla är de saker som gnager inom mig innan jag får reda på hur det ligger till..

Nyfiken i en strut, det skulle nog vara en bra början på en sammanfattning av min personlighet och ifall vi inte levde i ett så globalt samhälle som vi faktiskt gör, så skulle jag nog inte göra annat än att utforska. Jag förstår precis hur Columbus tänkte när han blickade ut över havet, vad finns bortom horisonten? Jag vill veta nu! Att jag sen skulle få problem att segla över till "Indien" på grund av mina bristande segelkunskaper får vi ta bort ur ekvationen för om man vill något så finns det en väg.

Hur som helst så är det en av mina laster som jag får bära. Nyfikenhet är dock inte enbart negativt eftersom det många gånger slagit mig när jag ännu en gång googlat stavnigen på ett ord eller försökt sätta mig in i hur den här matteuppgiften faktisk ska lösas, att jag inte kan vara oventande gör också att jag lär mig eftersom jag faktiskt bryr mig. Nyfikenheten gör att jag lägger ner den där tiden för att fatta, för att veta.

Kommentarer
Postat av: elin

jag tror många är ganska nyfikna, och pratar man om arboga är det svårt att inte vara arboga. man vill ju veta vad som händer i vår lilla stad =P

svar på din kommentar: det du sa fick mig att tänka till lite, för så himla kul liv har jag inte och att skriva om det blir ju inte direkt roligare ^^

2008-10-26 @ 21:03:20
URL: http://elinalbihn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0