Sympathy

Torsdagen har strövat in i mitt liv ännu en gång. Halsen har fått för sig att börja strejka, kan det bero på den roliga resa man ska göra i morgon? Sjukdommar har av någon underlig anledning alltid den bästa av timing, lagom till resor, lov eller utekvällar passar de på att hälsa på. Ligger först och smyger i skuggorna och när man är som gladast så hugger den sina vassa käftar i sitt offer.

Självklart kan man ju fundera på om det finns en bra tid att bli sjuk. När man var liten, ni vet på den gamla goda tiden, så hade man tid att vara sjuk. Det spelade inte så stor roll om man missade att gå ut och leka med sina kompisar i skogen. Då var det en sorg att man missade just det roliga som varm choklad och trädklättring. Nu när man är "vuxen" finns inte den tiden kvar, att vara hemma sjuk går inte ihop med den avancerade tid-kalkylen som vi altid strävar efter att följa. Istället missar vi sak efter sak som vi måste passa in igen och göra när man egentligen skulle haft tid att pusta ut, tiden att andas.

Nu ska jag inte klaga allt för mycket eftersom jag bestämt mig för att denna gången ska jag inte bli sjuk. Jag har sett varelsen i skuggorna och jag kommer vara beredd.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sagan om ringen <3 :P

2008-10-16 @ 17:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0