Remember

Ibland kan man bli förvånad och lite skrämd över saker som hoppar in i sina tankar. I bilen på väg till Karlstad på en nästan ensam motorväg hör jag dessa textrader:

For once I want to be the car crash
Not always just the traffic jam
Hit me hard enough to wake me
And lead me wild to your dark roads

Hjärnan kopplar och ett bildspel uppenbarar sig inuti min hjärna. Saaben ligger kraschad i diket och allt är tyst efter smällen. Jag känner att bilen börjar dra sig åt vänster och fattar att jag kanske skulle komma tillbaka till verkligheten. Styr upp bilen till mitten av vägen och funderar lite på tankarna som passerat. En gammal reklamfilm för ett välkänt betalkort spelas upp i huvudet där skådespelarna gjorde precis tvärtom.

Deras slogan löd, Remember you're in charge.

Det är inte första gången sådana tankar poppat upp och antagligen inte den sissta. Det gäller bara att minnas att det är jag själv som bestämmer för det finns alltid ett val. Bara för att tanken finns där är du inte galen.

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej fin blogg :) kolla gärna in min.

2008-10-19 @ 11:56:30
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: jeanny delacruz

Hej hej.



allt bra med dig ?



Det finns 2 sidor jag jätte gärna vill tipsa dig om :)

Som jag själv tar nytta av.



Mobiltävlingen hos tjenare.se

Detta här är min länk, klicka gärna http://www.tjenare.se/pwn.php?ID=110

Blir du medlem får du också en egen länk som du sedan skickar runt & den som får flest besökare/klick vinner mobilen.

Det är aldrig försent & jätte lätt.



Och den andra är:



Pengargratis.se

Där man samlar pengar istället för poäng, jätte enkelt & gratis.

Inga dolda kostnader heller ! Blir du medlem nu så får du 5:- i start.

Med hjälp av denna sidan tjänar jag extra pengar som ska gå till en barnvagn :)



- Bli medlem här: http://pengargratis.se/?r=4598

- Aktivera mailet, sen är det klart.

- Sen är det bara att värva dina vänner ;)



Du har inget att förlora, bara en kul grej

2008-10-19 @ 11:59:40
URL: http://jeannydelacruz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0