Nostalgi

18 år och nostalgisk som om jag var 81. Söndagar är bara så, man strövar omkring hemma och fixar med sånt som man skjutit på hela veckan och då kommer tankar om hur det var förr. Jag anser att det inte är så negativt att vara nostalgisk, det visar mera på att ens barndom är värd att minnas. Det finns många saker jag blir nostalgisk över och tänkte skriva lite då och då för att minnas bättre.

Nostalgi för mig är att måla ägg hos familjen Jäderlund på påsken, att läsa serietidningar i hammocken med ett saftglas i handen, att cykla till skolan genom skogen med sin bästa vän en tidig morgon när träden fortfarande var fuktiga, busa med sin kattunge en solig dag vid bryggan intill ån eller att titta på bingolotto en lördagskväll tillsammans med sin farmor och farfar efter att ha bastat och badat.

Minnena är många och värda att minnas. 

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åå, påsken! Den saknar jag också. Och om vi flyttar kommer det aldrig bli samma sak igen.. :/ Men ni får komma ändå :D

2008-10-19 @ 18:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0