Whole

Okej, jag erkänner att jag kanske överdrev igår och lät mina negativa känslor ta över lite. Vet att det inte är så mycket att bli förbannad över men det är sån jag är. Jag har svårt att nöja mig med medelvägen och att man ska vara så nära att det nästan  är löjligt gör mig mest bara sur. Hellre fria än fälla kunde man ju hoppas på men inte var det så. Eftersom jag var så sur så blev det en dag med terapi för mig. Grävde ner mig och sträckläste ut boken Shantaram. Var så skönt att ta sig bort från allt, släppa nuet och transporteras bort i bokens värld. Satt hela dagen och hela kvällen och somnade rätt så utmattad efter att ha avslutat boken. Alla som gillar att läsa borde läsa den, även fast den låg på 1000 sidor hoppades jag fram mot slutet att den inte skulle ta slut. En otrolig prestation som någon kritiker hade sagt, och jag håller med. Boken kommer dessutom filmatiseras, viket jag har blandade känslor inför. De kommer antagligen kunna göra en riktigt bra film av den, men alla vi som läst boken förstår att de aldrig kommer kunna fånga känslan och all handling som finns i boken. Så den som känner sig lat och hellre väntar gör fel, läs boken, för den kommer slå filmen med hästlängder. Tilläggas bör att Johnny Depp kommer ha huvudrollen enligt rykten.

Idag har jag klippt mig och ska kila in till Tobbe sen. Blir en lugn dag, vilket känns helt rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0